以下大雑把な英語版です。
知ってる内容を英語ルートで理解。洋画で字幕を読んで英語を聞くように。
日本語の内容はこちらから
↓ ↓ ↓
https://worldlife.jp/archives/11125
I was still in two minds whether I would finally get a car navigation gadget even after a bitter experience of failing to reach my destination twice, driving back home exhausted and miserable either time.
I was not sure if I could choose a good one and manage to actually use it. Anyway I was running out of time, I had to drive again to a distant unfamiliar city in a few days.
Then I was reminded of a passage from Sapience by Prof. Harari, who is my intellectual hero:
The human brain seems to have downsized, because modern people have got used to convenient and easy life-styles and no longer need an enormous amount of knowledge and skill, like our ancestors millions of years ago did when they changed their dwellings regularly, collecting berries and fruits and hunting, or being hunted by, wild beasts.
A lot of children these days are reported not to be able to make hand movements required to turn faucets, dials, channels, door knobs, which are no more.
If you should continue to use an electronic navigating device, you are a stranger forever no matter where you go, never learning to reach your destination for yourself.
This must stop! I though and made up my mind not to buy a car navigation gadget in a hurry, but, instead, to make another exertion to reach my new destination for myself, alone.
Did I make it? You’ll hear from me soon!
私立学校に英語教師として勤務中、40代半ばに差し掛かったころ、荒れたクラスを立て直す策として、生徒に公言して英検1級に挑戦することを思い立つ。同様の挑戦を繰り返し、退職までに英検一級(検定連合会長賞)、TOEIC満点、国連英検SA級、フランス語一級、スペイン語一級(文科大臣賞)、ドイツ語一級、放送大学大学院修士号などの成果を得る。
アメリカで生徒への対応法を学ぶ為に研修(地銀の助成金)。最新の心理学に触れた。4都県での全発表、勤務校での教員への研修を英語で行う。現在も特別選抜クラスの授業を全て英語で行っている。「どうやって単語を覚えればいいですか?」という良くある質問に答える為、印欧祖語からの派生に基づく「生徒には見せたくない語源英単語集」を執筆中。完成間近。常日頃洋書の読破で様々な思考にふれているが、そうして得た発想の一つを生かして書いた論文がコロナ対策論文として最近入賞。賞品の牛肉に舌鼓をうっている。元英検面接委員